A Volános Szakszervezetek közül a rendszerváltás után a elsők között, ha nem elsőként, a Szakszervezetünk alakult át önálló jogi személyiségű szervezetté 1991-ben. Így jött létre a Békés Megyei Közlekedési Szakszervezet (BMKSZ). 

A Körös Volán ezekben a kezdeti években a volános rangsorban a végén kullogott mint bérszínvonal rangsorban, mint infrastrukturális, mint a gazdálkodás hatékonyságát tekintve.

1993. márciusában került a Szakszervezet élére a mai vezetés magja, és elindult egy következetes munka a munkavállalók érdekében. A menedzsment rá lett kényszerítve a hatékony munkára, így került a Körös Volán Zrt. 2010-re a társaságok első harmadába. Megújult az autóbuszpark, a bérek már dobogós helyet foglaltak el, a körülményeink elviselhetővé váltak.

Ez idő alatt két korrupt vezérigazgató eltávolítását eszközölte ki a BMKSZ vezetése. 2002. és 2010. között nemcsak a munkavállalók érdekét kellett ellátni, hanem a szociálliberális politika támadását is vissza kellett verni a vezérigazgatói szék megszerzésében. Három esetben komoly erőfeszítésbe került, hogy a vezérigazgatót ne politikai, hanem csak gazdasági téren ítéljék meg. 2013-ban a mai hatalommal szemben már nem sikerült.

2013-ra a Körös Volán Zrt., a volán társaságok tekintetében az élen járt, ekkor fogalmazta meg az állam a régiósítás ötletét és indította el a megvalósításának folyamatát. 2015. január 01-től már működik is.

Ennek a feladatnak hathatós befolyásolása érdekében az országban elsőként alakultunk át régiós szervezetté, így született meg az új név: Dél Alföldi Közlekedési Szakszervezet (DAKSZ). 

Átalakulásunk után felkerestük a Dél-alföldi Régióban összevonásra kiszemelt társaságok (Bács Volán Zrt., Kunság Volán Zrt., Tisza Volán Zrt.) munkavállalóit, hogy felhívjuk figyelmüket magunkra. Nem ígértünk csodát, csak ugyanolyan következetes munkát, mint amit a Körös Volán Zrt-ben folytattunk. Csak emlékeztetőül, a társaságok bérszínvonala  2014-ben: első a Körös Volán, második a Bács Volán, harmadik a Kunság Volán és negyedik a Tisza Volán. A Körös és a Tiszás autóbuszvezetők bére között bruttó 68.000,- Ft volt a különbség.

Így kellett egy teljesen új társaságban (DAKK Zrt.) egy teljesen új vezetéssel megpróbálni az első lépéseket megtenni. (Úgy jártunk, mint az új munkatörvénykönyvével a Konföderációk; induláskor csak az a lehetőség adatott meg, hogy egy nagyon rossz Mt-ből, legalább csak kevésbé rossz alakuljon ki).

Az erőfeszítésünket nemhogy segítette volna a DAKK Zrt-nél képviselettel rendelkező többi Szakszervezet, inkább gátolta. Mégis a kimutatások azt mutatják, hogy mind a négy volt társaságnál alkalmazásban lévők valamilyen formában megőrizték a jövedelmüket, vagy csekély mértékben növekedett is.  De sajnos romlott az autóbuszvezetők jelentős részének a foglalkoztatási helyzete.

2016-ban lejár a közszolgáltatási szerződés, pályázatot fognak kiírni, vajon melyik szakszervezet lesz képes megvédeni a közösség érdekeit?

Időközben a DAKSZ első számú vezetőjének megszüntették a munkaviszonyát, a per folyamatban van. Ezzel teljesül a hitetlenek egyik óhaja; a szakszervezeti vezető legyen független a munkáltatótól.

A célok megvalósulását minden munkavállaló tudja segíteni, ha tagságával erősíti eddigi erőfeszítéseinket. Jelentkezzetek tisztségviselőinknél.